JARGÕES CORPORATIVOS E A IDENTIDADE DA ORGANIZAÇÃO

JARGÕES CORPORATIVOS E A IDENTIDADE DA ORGANIZAÇÃO

Authors

  • Luiz Antonio Gaulia Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro - PUC - RIO

Keywords:

communications, language, brand, corporate jargons, identity, burecocracy, organizational culture

Abstract

The article search ways to explain organizational codes and the corporate jargons that strenght practicers and groups behaviours. Business groups or governamental institutions as the Judiciary. Corporate jargons and speciƤc behaviours are codes ullƤlled by simbolism that only their members understand.

Author Biography

Luiz Antonio Gaulia, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro - PUC - RIO

Jornalista e Mestre em Comunicação e Sustentabilidade pela PUC-Rio

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Published

2021-01-11

How to Cite

Gaulia, L. A. (2021). JARGÕES CORPORATIVOS E A IDENTIDADE DA ORGANIZAÇÃO. Direito Em Movimento, 16(1), 143–152. Retrieved from https://ojs.emerj.com.br/index.php/direitoemmovimento/article/view/325

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